vrijdag 7 oktober 2016

teak houten tafel beitsen

Eigenlijk ben ik heel tevreden in mijn huis, het is een sobere stijl met stoere accessoires.
Alleen de kamer van onze dochter en de logeerkamer moeten nog in dezelfde stijl gemaakt worden, dat komt in december aan de beurt.
De badkamer en toilet zijn een wat groter project die komen nog wel een keer.
Aangezien het geen koophuis is ben je toch een beetje gebonden aan regels.

Soms heb ik dingen veranderd wat een tijdje daarna toch niet helemaal naar mijn zin is.
In dit geval gaat het om de eettafel.
Het blad is van teakhout wat wij al een keer behandelt hebben met zout en azijn om hem te ontkleuren.
Maar de rode kleur kwam toch weer een beetje terug dus hebben we het blad opnieuw geschuurd en om het dan toch meer ouder te laten lijken heeft mijn man zich uit kunnen leven met bijl, hamer en beitel.


we hebben loogbeits: verweerde eik van Esatto gebruikt.
De tafel was al een heel stuk donkerder maar er lag een paarse gloed over.
www.esatto.nl, even een mail gestuurd om advies te vragen en ze adviseerde mij om wasvernis walnoot te gebruiken.
De tafel is nu nog een stukje donkerder geworden en de paarse gloed is weg.
Goed gelukt, ik ben er blij mee.( bedankt Esatto)



Op mijn wensenlijstje stond ook nog een linnen dekbedovertrek van de H&M, ik heb een donker grijze besteld maar ik vind dat er een taupe kleur in zit.
De kleur staat erg mooi in de slaapkamer en het slaapt heerlijk.

(het is moeilijk om de juiste kleur op de foto te krijgen)

Een heel prettig weekend allemaal.
Liefs Brenda




15 opmerkingen:

  1. Je tafel is mooi geworden. En heb al een paar van die dekbedden versleten. En ze hebben ook allemaal een andere kleur grijs.
    Maar ze zijn prachtig om te zien, en slapen heerlijk ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden de tafel. Wij wonen ook in een huurhuis, tja beperkingen...ach wij doen gewoon ons ding zoals een dure keuken, sommige mensen verklaren ons voor gek, maar ondertussen hebben we toch woonplezier.
    Vorig jaar zag ik je bij Carola, vandaag ga ik niet, jij wel? Fijne zaterdag, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Coby, wij verbouwen ook best veel in ons huis. Als het aan mijn man ligt alles☺ maar ik denk soms nog wel " dat mag niet".
      Maar ondertussen kiezen wij ook voor ons woonplezier.
      Ik ga vandaag niet naar Carola maar over een paar weken nog wel een keer naar Anja Otto die staat ook nog op mijn lijstje om naartoe te gaan. Fijn weekend.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. Mooi geworden je tafel.
    Zelf heb ik ook verweerd eiken gebruikt om mijn grenen tafels en kastjes.
    Heerlijk spul en erg mooi.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tafel is mooi geworden, vaak is het wel een zoektocht om het gewenste resultaat te bereiken. Maar dat is je prima gelukt.

    Een paar maanden terug heb ik ook een dekbedhoes bij H&M gekocht, hier is ie ook niet echt grijs. Maar ik stoor mij er niet aan, ik ben er heel blij mee.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi is je tafel geworden. En een goed idee zo past die beter bij je inrichting. Ik zal Jan ook eens een bijl in in hand geven op een teaktafel in ons boshuisje.
    Liefs anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je tafel heel erg mooi geworden zo! Prachtige kleur. Wij wonen ook in een huurhuis maar we hebben wel het toilet en de badkamer verbouwd. Is toch voor eigen woonplezier en de verhuurder stelt hier dat het mag en dat je zelfs wanneer je in de eerste drie jaar na zo'n verbouwing gaar verhuizen, je nog een deel van de kosten kunt terugkrijgen. De linnen lakens van H&M gebruik ik ook, de witte, slapen heerlijk. Maar misschien ga ik ook nog eens voor de grijze... Heel erg mooi!
    Fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je tafel is prachtig geworden! En de linnen lakens van h&m heb ik ook, ze zijn prachtig. Eerder heb ik zelfs de licht grijze set, donker grijs geverfd in de wasmachine. Dan krijg je weer een andere kleur, maar ook heel mooi.

    Je hebt ook een prachtige slaapkamer, groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi....ik zie ons zelf nog staan met hamer en beitel om de salontafel oud te maken: mensen verslaan ons voor gek!! Maar het is mooi geworden! Lastig is het als een kleur toch anders wordt dan je had gedacht hè, maar je hebt het mooi opgelost!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Brenda, Wat ziet het er mooi uit, aan de binnenkant van jullie huis waan je je in een oud huis. Met huren heb je beperkingen maar met ons huis wat een rijksmonument is ook. Mag je zomaar niet slopen, maar dat ervaar ik niet zo, het is goed zoals het is en je kunt het zelf naar je hand zetten. Dat is juist zo leuk en het lukt jou gewoon geweldig goed, met een handige man niet te vergeten. groetjes Pauline.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen, mooi geworden zeg je tafel! ook een prachtig dekbed, de kleur op de muren in je slaapkamer vind ik ook erg mooi, past allemaal mooi samen.

    Lieve groet Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. erg mooi geworden deze tafel. Kom voor soort gelijke tafels is een kijkje nemen bij Robuuste Tafels. Ook erg mooie tafels van een goede kwaliteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog, I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density, which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    ตารางบอล

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke kamer heb je zo. Ook de haard is mooi gelukt met die planken.
    Ik heb daar een vraag over. Wij hebben ook zoiets maar de planken zijn nog niet behandeld.
    Met wat heb je de planken behandeld ?
    Groetjes Annet

    BeantwoordenVerwijderen