zondag 22 februari 2015

dagje woonwinkels in de betuwe en let op.....samen met mijn man

zaterdag 21 februari
Ik had mijn man voorgesteld om een middagje naar winkels te gaan waarvan 2 voor mij nieuw waren en vroeg of hij met mij mee ging.
Dat wilde hij wel en ik was verbaasd, gezellig even samen.
Ik wilde hem heel graag laten zien welke woonstijl ik mooi vind en kijken wat hij daar voor reactie op had.
we wonen zelf in Bennekom waar ook 2 mooie winkels zitten: de violier en het woonrijk daar kom ik al regelmatig.


Nu dus maar een keer de Rijn over, als eerste naar Ochten.
seizoen&stijl daar was ik al een keer met mijn dochter geweest en ik was helemaal verliefd op deze winkel.

Ik was benieuwd hoe mijn man de stijl vond en nu komt het........
Hij wilde wel in de winkel wonen, zo mooi vond hij de sfeer, en dit kwam niet alleen door de lekkere koffie en heerlijke appeltaart, maar hij vond  de winkel heel mooi aangekleed, zo sfeervol.
Ik zocht er houten ornamentjes maar die hadden ze niet meer, nu heb ik wel een reden om weer terug te komen :)

Daarna zijn we doorgereden naar Maurik, waar de grote winkel woonland zit, hier was ik nog niet eerder geweest maar ik vond het een hele mooie winkel met veel mooie spullen.

Ik had zelf gedacht dat we nu wel weer naar huis zouden gaan, want nog meer winkels wilde ik mijn man niet aandoen, maar hij zei zelf dat we toch bij Kesteren in de buurt waren dus dan ook maar even bij De Bongerd konden gaan kijken.
Ach ja dan hebben we meteen alles gehad.


ook een hele mooie winkel met mooie spullen, maar wat ik wilde kon ik niet vinden in al deze winkels 
Een leuk houten ornamentje.
Dan ga ik van de week nog maar even internetten.

Ik heb wel genoeg mooie dingen gezien die mijn man ook erg mooi vind toch grappig dat we veel dezelfde smaak hebben.





Een geslaagd dagje woonwinkels dus, als iemand nog meer adressen heeft in de buurt van Bennekom dan zal ik ze graag willen weten want dan kan ik er nog eens een winkel dagje van maken :)


Vandaag ( zondag), lekker met mijn dochter naar het zandgat in Lunteren geweest met onze hond Rembo, het was best mooi weer.



En we hebben nog wat bereklauwen mee kunnen nemen die er nog redelijk uit zagen, ik heb ze nog even buiten neergezet want ik moet nog even uitzoeken wat ik er mee wil.

Het was weer een heerlijk weekend ik hoop dat jullie dat ook allemaal hebben gehad.
Liefs Brenda

21 opmerkingen:

  1. Leuke winkels heb je bezocht, Brenda. Super ook dat je man zo enthousiast was. Mijn man gedoogt gelukkig aardig wat maar die landelijke stijl krijg ik er bij hem maar niet in ;-). Ik zou heel graag een keer met kalkverf aan de slag gaan, maar hij vindt het niet mooi. En tja...we wonen hier wel met z'n tweeën, dus ik vind dat het ook wel zijn huis moet zijn.

    Jammer dat je niet hebt kunnen vinden wat je zocht, maar je hebt wel een gezellig ritje gehad.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brenda wat een mooie woonwinkels heb je bezocht, héérlijk genieten van de foto's en inspiratie opdoen,
    hier bij mij in de buurt is er welgeteld 1 woonwinkel...:-( dus ik moet echt alles op internet gaan zoeken...
    ben héél zeker dat je wel vindt wat je zoekt op alle mooie verkoopsite's
    héél fijne zondagavond nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n woonwinkel dag vind mijn man gelukkig ook gen straf, Het gaat me vaak ook meer om de inspiratie, dus veel geld zijn we op zo'n dag niet kwijt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk en fijn dat je man op de zelfde lijn zit.
    Goed om te weten toch? ;-)

    fijne zondag gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk vind ik dat je man de stijl ook leuk vond, ook ik heb pas mijn man zover gekregen dat hij met mij de winkel instapte... had geloof ik wel impact hihi, het hele donkere vind hij niet mooi maar wel het stoere.
    Geniet mee van je mooie foto's en leuke blogverhaal!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke dag en als manlief dan ook op hetzelfde level zit, kun je er samen mooi van genieten.
    Je zou eens in de sidebar van Marieke's blog (mariekekromme.blogspot.com) moeten kijken. Die heeft onder het kopje mooie woonwinkels een heleboel adresjes verzameld van mooie woonwinkels en webshops. Misschien kun je dan ook vinden wat je bij de winkels niet kon vinden.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Gerry, dat was een goed tip ik heb inmiddels wat moois gevonden.
      Bedankt groetjes Brenda

      Verwijderen
  7. Wat ben ik stikjaloers , zo'n mooie woonwinkels in de buurt , daar moet ik ettelijke kilometers voor rijden .
    En dat jouw man van dezelfde stijl houd is toch héél leuk , het kan niet beter.
    Fijne avond nog
    Groetjes
    Christel ,Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alleen maar fijn dat je door samen dagje te woonwinkelen elkaars smaak wat beter leert kennen.
    Het zijn stuk voor stuk ook niet zomaar woonwinkels maar je kan er voor veel dingen terecht die bij velen in de smaak vallen.

    Jullie weekeind kan niet meer stuk en ik lees bij meerdere bloggers dat wanneer je naar iets opzoek bent én je wat geduld hebt ze het op een goede dag tegenkomen.
    Dus geduld is een schone zaak☺☺

    Fijne (blog)week en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig hoor zo'n dag met je man. Ik ga meestal alleen of met een vriendin en heel af en toe eens met mijn man. Dat is niet omdat hij het niet leuk vindt, maar meer omdat hij nooit tijd heeft. Ik geniet er wel van als we dat heel af en toe een keer samen doen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk Brenda dat je lekker erop uit bent gegaan om alle leuke spullen te bekijken!
    Vind ik vaak leuker kopen want dan heb je het echt in je handen gehad!

    WIj gaan ook regelmatig naar de Bongert, hihi de jongens vermaken zich prima op het grote speelveld ernaast..! *als beloning omdat ze zoet zijn geweest in de winkel ;-) scheelt een hoop stress ;p *

    Fijne week!
    Groetjes, Priscilla

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Naar dat soort winkels ga ik liever alleen hahaha.
    Succes met t vinden van houten ornamentjes
    Fijne week
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Brenda.

    Ik kwam je naam tegen bij andere blogs en was even nieuwsgierig. gelijk zie ik een bekende foto van de Violier.....waar ik ook af en toe kom! Leuk....iemand uit de buurt, hoewel je bij mijn woonplaats hoort geloof ik.....haha. Ede is je wel bekend. Helaas met leuke woonwinkels is het hier dun gezaaid bij ons hè.
    Die waar jij bent geweest zijn toch wel de bekendste. In Oosterbeek is een mooie zaak (weet niet meer zo gauw hoe die heet) die heeft veel spullen van Hoffz (vind ik persoonlijk erg duur) en de Potstal in Valburg: daar moet je echt eens naar toe!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip Trijnie dan ga ik daar volgende keer eens kijken.
      En inderdaad ben ik bekend met Ede, we wonen dicht bij elkaar.
      Groetjes Brenda

      Verwijderen
  13. Oh,wat een gezellig dagje was dat zeg! Extra gezellig omdat je samen met je lief was :-) Ik herken de Bongerd. Ik heb daar ooit een bed gekocht. Nog in de grenen periode. Lang geleden dus. Leuk om te zien dat de ingang nog precies hetzelfde is als toen. Ik woon niet in jouw buurt en kan je dus geen tips voor leuke winkels geven. Maar zo te zien krijg je genoeg tips! Succes! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een fantastisch weekend, woonwinkels bezoeken en wandelen in de natuur.... heerlijk!
    Die winkels zien er heel gezellig uit, in Nederland zijn veel meer van die mooie zaakjes dan in deze regio.
    Heel mooie foto's!
    Fijne avond,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Seizoen en Stijl staat ook nog op mijn lijstje van winkels waar ik beslist een keer naar toe wil...
    En wat heerlijk dat je man de stijl ook zo mooi vindt... lekker om op één lijn te zitten hoor...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De winkel in Oosterbeek heet Days At Home en zit aan de Emmastraat, net buiten het centrum. Ook iedere zondagmiddag open.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zei wel dat ik via via bij jou kwam, maar ik kan me volgens mij herinneren dat je bij mij gezegd had dat je bij S&S was geweest.
    Ik heb soms ook zoveel reacties dat ik het af en toe niet meer weet.
    Maar wel leuk dat je de winkel leuk vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik beland zo even in je oudere berichten. Wij zijn pas bij de poststal geweest in Valburg, vlakbij seizoen en stijl. Echt een hele mooie winkel....

    Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik beland zo even in je oudere berichten. Wij zijn pas bij de poststal geweest in Valburg, vlakbij seizoen en stijl. Echt een hele mooie winkel....

    Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen