donderdag 5 februari 2015

ronde houten bak

Ik had een ronde houten bak besteld van 60 cm, maar had geen idee dat die zo groot uitviel.
Meteen maar even contact gehad met Carola van Landelijk en Sober wonen even wat foto's en ideeën uitgewisseld en  het resultaat is naar mijn zin hoor, ondanks dat ik even moet wennen aan de grootte van de bak.
Ik heb het onderin opgevuld met piepschuim zodat de bak minder diep lijkt.
mijn zelfgemaakte mosbollen en de verbouwde kruikjes liggen er ook in.
Bedankt voor je reacties en hulp Carola. (www.landelijkensoberwonen.nl )
Het is zo een mooie stoere houten bak, daar houd ik van.


Het kruikje en de ballen heb ik in dit geval bewerkt met tegel voegsel ( dat had ik nog in huis) en greywash en bloem.
de tak in de bak is een hop rank die heb ik als opvulling gebruikt.

Ik had ook nog een hazevachtje besteld, die staat er ook zo leuk bij.
Rembo vond het zo koud buiten dat hij hem ook even om deed :)

Voor dat ik begon met bloggen was ik niet zo veranderlijk in huis maar al die leuke ideeën op verschillende blogs werkt aanstekelijk want ik heb nu al regelmatig met spulletjes verschoven en veranderd.
De bedoeling is dit weekend een muur aan te pakken, eerst even glad maken en daarna met krijtverf kleur pepper  verven, daar zullen jullie dan nog meer van zien.


Bedankt voor het volgen en de leuke reacties,
fijne avond, groetjes Brenda

23 opmerkingen:

  1. Dag Brenda, die houten bak staat prachtig op de tafel en je hebt deze heel mooi gevuld. De kruikjes passen hier echt bij, en je hebt ze prachtig bewerkt!
    Wat schattig die foto van Rembo met het hazevachtje!
    Alvast veel plezier met het verven van de muur, ben benieuwd naar het resultaat.
    Nog een fijne avond,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super gave bak heb je gekocht bij Carola!
    Staat erg mooi zo op de tafel en vind je decoratie erin ook heel leuk gedaan! Ben benieuwd naar je muur in kwijt verf! Succes!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de bak erg mooi op je tafel staan, je hebt hem ook mooi gevuld!

    Fijne avond. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie bak Brenda, ook mooi gevuld!
    En fijn als je dan even zo goed geadviseerd wordt!

    Lieve groet,
    gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd fijn Brenda om een adres te hebben waar je goed kan slagen voor mooie landelijke spullen om je interieur te verfraaien,jou stoere bak is daar een goed voorbeeld van.En de mogelijkheden om daarmee te stijlen zijn legio.


    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie bak , ik had het eerst goed nagemeten want sommige zijn inderdaad heel groot.
    Leuk gestyled , staat mooi op de tafel .
    Geniet er nog van .
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zijn deze bakken eigenlijk oude kaasvormen... vind je bak erg mooi en leuk gedecoreerd!
    fijne dag, groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt een prachtige bak gekocht en mooi aangekleed. Leuk dat je daar ook nog advies bij kreeg!!
    Ik heb m ook nog op m'n verlanglijstje staan en als ik t zo bij jou zie, begint t echt te kriebelen.
    Ik ben ook reuze benieuwd naar je muur. Succes met de klus!

    Fijn weekend!
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je ene mooie houten bak gekocht, hij is heel stoer en de grootte vind ik juist heel erg mooi.
    Je bent er gelukkig goed uitgekomen wat betreft het decoreren, leuk dat je zo goed advies kreeg.
    Als je eenmaal blogt dan gaat het kriebelen wat betreft je inteieur:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geluk dat het dankzij het advies van Carola goed is gekomen. Volgende keer zul je het eerst wel gaan meten denk ik. De bak staat prachtig op je tafel.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Brenda, zie nu pas dat je een blog hebt, kom even bij je buurten ;-)
    Ik vind je bak mooi hoor, het heeft wel iets zo' n xl formaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Brenda, viavia kwam ik op je blog terecht en ga je volgen.
    Er bestaat niks leukers dan de boel verbouwen
    Leuk de cape bij Rembo, staat hem goed hahaha
    Fijne week
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk he, om zo bezig te zijn in je huis. Ik vind je bak prachtig, ondanks de grote, daar ga je nog veel plezier aan beleven!

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. HoimBrenda,
    Ik kan me goed voorstellen dat je even dacht; Jeetje, zo groot? Hoe moet dat nu. Maar nu hij zo mooi gevuld is en zo prachtig op je tafel staat wen je vanzelf heel snel aan. Het is echt een prachtige bak die zich heel goed leent voor allelei leuke decoraties... Super!
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Brenda…ik ontdek zojuist je blog via jouw reactie, dankjewel daarvoor! Wat een mooie bak heb je besteld. Kan mij voorstellen dat je bij 60 cm niet zo snel stilstaat dat het zo groot uitvalt. Een gemiddelde tafel is 90 tot 100cm breed, daar moet je ook maar net bij stil staan. Maar je hebt wel een in het oog springend decoratief stuk op tafel staan, die met alle seizoenen mee kan. Leuk dat je zo geïnspireerd raakt en hulp hebt gekregen van Carola. Ik wens je veel succes met de muur ! Dat gaan we vast nog wel zien!

    Wens je een heel fijn weekend!
    Lieve groet, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Brenda, toevallig kwam ik via via op jouw blog terecht. Je reactie op de grootte van de bak herkende ik meteen :) Ik had nl. precies hetzelfde! Toen de bak binnenkwam met de pakketdienst dacht ik; allemachtig wat een lel van een ding. Wat moet ik ermee? Inmiddels heb ik 'm een maand of 4 en ik vind het zo leuk om 'm telkens opnieuw te stylen. Met de kerst in kerstsfeer en nu in voorjaarssfeer, met blauwe druifjes en hyacinten. In het midden mooie houten kandelaars en een glazen windlicht van dik glas erin. Mos eromheen en mosballen erin... je kunt er echt alle kanten mee op. Veel plezier ervan! Hartelijke groeten, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dank voor je leuke berichtje, zo vond ik jou....Wil me graag aanmelden als volger maar op één of andere manier lukte het niet.....Ga het zeker weer eens proberen.
    Vind je bak juist prachtig, beter 1 groot mooi stuk dan allerhande kleingoed vind ik tegenwoordig.
    Maar ha.....moet dit zelf nog wel leren ;)

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb ook zo´n bak...en toen de doos bezorgd werd dacht ik amai...maar hij staat nu zo mooi op de salontafel...je hebt er eigenlijk niets anders meer bij nodig.
    Ik probeer me aan te melden als volger, maar dat lukt niet...probeer het morgen nog een keer.

    Groetjes,
    inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai Brenda, bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik kom natuurlijk ook even bij jou kijken, altijd leuk een nieuw blog. Aanmelden lukt me niet, maar ik zie dat ik niet de enige ben. Ik kom terug om het nog eens te proberen!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Erg mooi geworden Brenda! Met de houten bak heb je gelijk al een heel andere sfeer in huis he? Ik lees dat we in het zelfde schuitje zitten allebei zoeken we een andere Style! We komen er wel dankzij blogland ;-) ik ben erg benieuwd naar je muur! Leuk hoor!

    Groetjes, Priscilla

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gaaf he zo'n bak, ik vind ze prachtig, je hebt hem ook heel gaaf gestyled!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen